Teror i mobing u Gimnaziji
+9
UbiBože!
Ancika
marina
Slavica
diskutant
bubbby
valli
ŠiŠa
radejna
13 posters
Strana 3 od 3
Strana 3 od 3 • 1, 2, 3
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
@[You must be registered and logged in to see this link.]
Zaboravio si da dodaš i majkinu ćerku, ponos mamin, koja uzgred već dve godine nije više gimnazijalac. Nema veze, vodila je majka u Brisel da se prošeta i kupi nove cipele. Od porodice Simeonov Brisel nije posetio samo tata.
Zaboravio si da dodaš i majkinu ćerku, ponos mamin, koja uzgred već dve godine nije više gimnazijalac. Nema veze, vodila je majka u Brisel da se prošeta i kupi nove cipele. Od porodice Simeonov Brisel nije posetio samo tata.
diskutant- Moderator
- Broj poruka : 462
Datum upisa : 09.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
Ja se izvinjavam, zaboravio sam, a bice prilike i za tatu, stizu novi konkursi za odabrana odeljenja....
a sta cekaju baba i deda ???
a sta cekaju baba i deda ???
UbiBože!- taze član
- Broj poruka : 3
Points : 4
Datum upisa : 25.03.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
Trebe mi javite ka putuju za Brisel , ja nes'm daleko od Brisel jedno 170 km , pa da idem da dji prechekam s's slatko i vodicu.
ŠiŠa- Respektabilan član
- Broj poruka : 419
Points : 478
Datum upisa : 08.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
Idoše i vrnuše se, cela Snežanina familija osim mužatoga, on je nešto imal rabotu. Bruka, sram i rezil!
diskutant- Moderator
- Broj poruka : 462
Points : 570
Datum upisa : 09.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
ma vi se mnogo odaleciste odi temutu , sa kvo se desava , koj s koga je koj u koju stranku , koj koga obica i neobica , i rodne vrsce , tova nikiko nema da pomogne nego trebe da se razmisli ko da prestane tija teror , jer tija teror neje od sa , od ka sam ja bila ucenik od tegaj , a ima vece 5 godine i vise , ocu da se bolje izjasnim od ka Milisava smenise od ka onaja krivata dojde od tegajte je ...... Neje mi jasno zasto Iz Nis nista ne preduzimaju a vec su obavesteni i od strane profesora a ja mislim i od strane ucenika
travelinghope- član
- Broj poruka : 103
Points : 134
Datum upisa : 27.04.2011
Za koga raboti ovova čudilo?
Tekst koj je napisala Snežana za Biletin KIC Bosilegrad. Nevidjene laži i propaganda i veličanje sopstvene ličnosti. Stidi se Caribrode ko ti vodi obrazovanje!
Каква е цената на образованието на български език?
Винаги когато стане дума за човешките и малцинствени
права на българите в Сърбия, нашите политици и преди и след 5 октомври 2000
година повтарят: българите имат всички права, но не искат да си ги ползват. И
когато се срещнат с българските дипломати, също като по времето на Милошевич, вадят Конституцията и законите като доказателство, че ето, вижте, черно на бяло пише, че българите си имат всички права! По-неопитните български дипломати и журналисти изпадат в недоумение: ами като не искат да си ползват правата, кой им е виновен? Никой обаче няма да ви пита, каква лична и професионална цена трябва да платите ако наистина искате да ползвате правата си като българин и да приложите на практика законите „които са донесени според най-високите европейски критерии", както често чуваме от политици и журналисти. Дори напротив, в нашите условия, личното ви и професионално развитие често зависи от изобретателността ви видимо да прилагате законите, но на практика да изигравате техния дух.
Аз съм жив пример за това как, като преподавателка по български език и литература и директорка на Цариброд-ската гимназия, която с екипа си успя да открие първите паралелки на български език в Цариброд след 40 годишно прекъсване, изтърпях политически и психически тормоз, който трайно наруши здравето ми и ме постави в непоносими условия за живот и работа.
Смятам, че моята лична и професионална история трябва да стане достояние на българската, на сръбската и европейската общественост, именно за да се разобличи оня зловещ
механизъм който, от една страна, стопи българската идентичност на
малцинството, от друга го лиши от защита на държавата майка, и от трета,
изключи Сърбия от семейството на съвременните европейски държави. Демонтирането на този механизъм, е път не само към нашето спасение, но и към демократизацията и модернизирането на Сърбия. Всички които по един или друг начин се захванат с правата на българското малцинство, трябва да знаят в каква неизвестна авантура се впускат.
Всичко започна преди 28 години, когато завърших българска филология на СУ
"Св.Климент Охридски" и се завърнах в родния си Цариброд. Всичките
които по това време бяхме завършили в България ни посрещаха едва ли не като
вражески и антидържавни елементи и бяхме обект на специално наблюдение. 20
години не можах да постъпя на постоянна работа, въпреки че години наред в
училищата имаше вакантни места. За първата бременност не ми дадоха отпуска по майчинство, за втората, директора ме уволни три месеца преди края на отпуската. През учебната 2009/2010г. в Царибродската гимназия открихме първите паралелки на български език, така както е гарантирано с Конституцията и закона. Закона дава право да се образоваме на български, но няма нищо друго: учебници, свидетелства, дипломи, дневници, семинари, тестове на български за приемните изпити. Всеки преподавател за 5 години трябва да изслуша 100 часа усъвършенстване по акредитраните програми на „Завода за унапре|)ен>е образован>а и васпитан>а". Сърбия не организира такива семинари за усъвършенстване на български език. От 2005 г. с българските просветни институции започнахме да организираме групи за усъвършенстване на преподаватели студенти и др. в България по български език. Нямаме и учебници на български и аз, като лицен-зиран преводач, преведох безплатно учебните програми на български.
В Царибродската гимназия до 2003 г. работеха две подведомствени паралелки -
туристическа и търговска от Ниш и Пирот. Новият закон премахна подведомствените паралелки на другите училища, което наложи да се промени статуса на гимназията защото броя на учениците бе намалял и нямаше условия само за гимназия.
Съпротивата бе жестока: кметството и медиите водеха "борба за защита на
гимназията". Общинската комисия за образование, култура и спорт искаше - Гимназия с подведомствени паралелки. Училищното настоятелство взе решение - Смесено училище. Имаше редица аргументи за това: щяхме да имаме повече
паралелки, по-голям избор на профили, повече часове за преподавателите,
по-малко разходи за семейните бюджети, царибродските ученици щяха да живеят в семейна среда, да изучават български език, по-малко социални рискове за учениците, които инак биха пътували в Ниш и Пирот, по-голяма възможност на избор - два профила, шанс за учениците които нямат възможност да следват, да придобият професия.
Под натиска на общинската власт, училищното настоятелство анулира първото си решение за Смесено училище и взе второ решение: Гимазия с одведомствени паралелки. Тази намеса доведе до редица неприятности и блокади в работата на училището. Кмета на Цариброд, В. Величков и председателя на Националния съвет д-р Йосифов, стигнаха и до Министъра на просветата. Те политизираха с налагащата се промяна на статуса и ме обвиняваха, че искам да „закрия" гимназията и да открия някакво си там смесено училище. Медиите услужливо им пригласяха. Искаха ми уволнението. Ония които десетилетия преди мен бяха унищожавали социалната и демографска база на училищата, сега бяха тръгнали да „спасяват" гимназията от мен, преподавателка по български език! А ние денонощно търсехме начини да привлечем достатъчно ученици да я запазим.
Поради невъзможност да се извърши план за приема за следващата година, наложи се, Училищното настоятелство да вземе трето "Решение
за анулиране на решението за анулиране на решението за промяна на статута на
училището"?! Всъщност да върне първото решение в сила, защото децата са записани според обявените в конкурса специалности и статут на училище, в който планирането е извършено според първото законно решение, докато според второто решение се оказа, че учениците от 9 клас са записани в несъствствуващи паралелки. Успяхме да запазим всичките профили, така че в момента имаме 305 ученици, от които към 100 са от Пирот в туристическия профил и подсигурихме повече часове за преподавателите. Сега имаме 13 паралелки, от които 6 са туристически, а 7 са гимназиални. Ако училището бе останало със статус гимназия, както настояваха кметът и сътрудниците му, щяхме да имаме към 180 ученици при условие да сме записали по 30 ученика в клас, каквато е нормата за една паралелка.
Преборихме се и за името на гимназията „Св. Св. Кирил и Методий". Работехме в условия на практическа блокада. Общинският съвет 2007 г. не потвърди новото училищно настоятелство и се наложи 8 месеца да работим без настоятелство. Те искаха такова настоятелство, което изцяло да ме контролира и в удобен момент да ме смени. Многобройните ни сигнали до просветната инспекция останаха без отзив. Управляващите твърдеха, че училището било загубило своя малцинствен статут. Това не беше вярно, но сред гражданите беше проникнало уверението, че искаме да им отнемем - "малцинственото училище"!?
Националният съвет на българското малцинство, през 2007 г. взе решение да си подам оставка, защото съм унищожавала българския език в гимназията!? Бяха забравили че българския език ми е професия. Изпратиха решението си до всички инстанции, включително и до премиера В. Ко-щуница. Настоятелството отхвърли тези клевети. Вестник „Братство" водеше кампания срещу мен. Михаил Иванов, член на Националния съвет на българите, ме нарече „криминално проявена, фалшификатор и част от режима на Милошевич със всичките му злодеяния". А именно той, по времето на Милошевич беше директор на най-голямата фабрика в Цариброд и кандидат за депутат на левицата, а аз бях безработна!? Заведох дело за клевета и обида, което се протака още от 2007 година.
Съпругата на кмета стана общински просветен инспектор и започна да прави дълги и ненужни инспекции. Обвини ме, че незаконно съм назначила учител. А той имаше изрядни документи и удостоверение за издържани изпити за нострификация. Част от другите му документи изведнъж мистериозно изчезнаха!
От стресове и притеснения два пъти бях хоспитализирана в спешно отделение. За нарушеното ми здравословно състояние допринесоха и 12 съдебни дела, в които 4 колеги съдят за 100% норма. Нямаше да ме учуди ако по време на болничните ме бяха уволнили, както по времето на отпуската по майчинство?!
През 2009 г. постъпиха оплаквания от учителя по сръбски Марин Савов. Съгласно закона, временно го отстраних от работа. Той подаде тъжба, а на следващия ден - и заявление за пенсиониране. Беше пенсиониран по негово лично искане, но пак подал жалба и искал да се върне на работа. Предполагам, че, той просто е бил уловка. Ако не заведа дело за насилие срещу него, ще отговарям, ако заведа, нищо не мога да му сторя защото е под чадъра на управляващите. Непрекъснатите инспекции се опитваха да намерят какви ли не формални нарушения. След няколкогодишни опити на кмета да ме отстрани от директорския пост, мръсната работа бе отстъпена на преподаватели, които пишат тъжби, оплаквания, викат инспекции, съпругата на кмета-инспекторка идва, следва републиканска инспекторка, която пък изпраща други инспектори.
Можете ли да си представите, че всичко това се прави заради това, че реших да приложа словото и духът на Конституцията и законите за образование на майчин език?
„Професионалните борци" за правата на българското малцинство не смогнаха
сили да ни честитят за откриването на българските паралелки, а някои от тях
провъзгласиха училището за институция, в която се преподава на „безобразен"
български език. За тях имам отговор, за нас това е майчин език, а за тях може
да е и „безобразен"!?
Без отговор остана и номинацията за общинска награда предложена от училищното настоятелството за приноса ми във възстановяване на образованието на български език.
Кмета на Цариброд винаги предлагаше само паралелки на сръбски език. Има го записано в протоколите на проведените заседания на учителския съвет, на които сме канили представители на кметството и Националния съвет на българите. Той никога не е прие покана да присъства, нито на 24 май /Патронният ни празник/, нито когато откривахме българските паралелки на 1 септември 2009 г. Нямаше нито един представител от кметството на тази, за нас историческа дата, на която присъстваха Посланикът на Р България, доц. Пламен Павлов от Великотърновски университет, който изнесе беседа за делото на св.св. Кирил и Методий и на Седмочислениците по повод откриването на изложбата "България, държавата на духа", представители на Фондация Българска памет и Председателят на Националния съвет. Държавните институции на Сърбия не реагираха и толерираха натиска срещу мен и училището. Имам основания да се съмнявам, че зад всичко това стои държавата Сърбия. Учебната 2010/2011 година започнахме с още две нови паралелки на български език. Министерството на просветата не ми даде специално разрешение за тия паралелки.
Почувствах, че кръга се стеснява. В края на септември 2010 г. се появи
писмо-донос на секретарката ми Лидия Антов, която на три страници истеризираше и сипеше клевети за моя сметка и особено наблягаше върху това, че съм следвала в България, че протежирам преподаватели, които са завършили в България, че подържам връзки с българското просветно министерство и българското „министерство за диаспората", че довеждам в училището влиятелни български личности, на които се оплаквам от общинското ръководство, което искало да ме „свали", а за учениците и техните класни ръководители от българските паралелки осигурявам безплатен престой във Варна, уж за да се запознаят с българската история и култура, че съм главен организатор на кандидати за следване в България и пр. Това писмо е изпратено на Министерството на просветата, Училищното управление в Ниш и други адреси. Отговора не закъсня.
В края на ноември 2010г. по донос на съвета на самостоятелния синдикат в Гимназията, бе направен извънреден надзорен контрол на гимназията от страна на Републиканския просветен инспектор, Драгана Кръстич. В протокола , освен някои тенденциозно подчертани „нарушения" особено се настояваше, че за българските паралелки нямам съгласие от просветния Министър, че образователните семинари за учениците от българските паралелки и класните им ръководители, които ги придружават били екскурзии и били „незаконни" като се сочеше, че те могат да се провеждат „само в държавните граници". Беше ми наложено в срок от 15 дни да съгласувам текста за планираните екскурзии с Правилника за екскурзии, въпреки, че става дума за проект - едукативен семинар. Това означава да престана да организирам участие в такива семинари и проекти в България, а учениците и преподавателите от Цариброд да се изолират от връстниците и колегите им в България, от усъвършенстването на българския език, от контактите със сънародниците ни в България и другите български общности в чужбина. И особено и най-много от допира с реформираното, според европейските критерии, българско образование. Писмено ми се налагаше да прочета протокола пред Училищния съвет и Училищното настоятелство. За мен няма никакво съмнение, че целия този натиск срещу мен се прави с цел да ме накарат да се откажа от oбразованието на български език, да се сплашат и деморализират преподавателите, да се застрашат родителите и учениците, които желаят да учат
на български. Аз самата не знам колко ще издържа на този натиск. Ако ми се случи нещо, това ще бъде поради непоносимия натиск, който идва от Сърбия и
мълчанието, което идва от България и Европейската общност.
Tova piše istata onaja koja preteše na Blgariju s*s stisnutu pesnicu jer dozvoljava na "avioni koji ni bombarduju da politaju iz Blgariju". E Caribrode, Caribrode!
Naričto je dobra snimka iz mladjih dana, "kad sam bila mlada i lepa".
Каква е цената на образованието на български език?
Винаги когато стане дума за човешките и малцинствени
права на българите в Сърбия, нашите политици и преди и след 5 октомври 2000
година повтарят: българите имат всички права, но не искат да си ги ползват. И
когато се срещнат с българските дипломати, също като по времето на Милошевич, вадят Конституцията и законите като доказателство, че ето, вижте, черно на бяло пише, че българите си имат всички права! По-неопитните български дипломати и журналисти изпадат в недоумение: ами като не искат да си ползват правата, кой им е виновен? Никой обаче няма да ви пита, каква лична и професионална цена трябва да платите ако наистина искате да ползвате правата си като българин и да приложите на практика законите „които са донесени според най-високите европейски критерии", както често чуваме от политици и журналисти. Дори напротив, в нашите условия, личното ви и професионално развитие често зависи от изобретателността ви видимо да прилагате законите, но на практика да изигравате техния дух.
Аз съм жив пример за това как, като преподавателка по български език и литература и директорка на Цариброд-ската гимназия, която с екипа си успя да открие първите паралелки на български език в Цариброд след 40 годишно прекъсване, изтърпях политически и психически тормоз, който трайно наруши здравето ми и ме постави в непоносими условия за живот и работа.
Смятам, че моята лична и професионална история трябва да стане достояние на българската, на сръбската и европейската общественост, именно за да се разобличи оня зловещ
механизъм който, от една страна, стопи българската идентичност на
малцинството, от друга го лиши от защита на държавата майка, и от трета,
изключи Сърбия от семейството на съвременните европейски държави. Демонтирането на този механизъм, е път не само към нашето спасение, но и към демократизацията и модернизирането на Сърбия. Всички които по един или друг начин се захванат с правата на българското малцинство, трябва да знаят в каква неизвестна авантура се впускат.
Всичко започна преди 28 години, когато завърших българска филология на СУ
"Св.Климент Охридски" и се завърнах в родния си Цариброд. Всичките
които по това време бяхме завършили в България ни посрещаха едва ли не като
вражески и антидържавни елементи и бяхме обект на специално наблюдение. 20
години не можах да постъпя на постоянна работа, въпреки че години наред в
училищата имаше вакантни места. За първата бременност не ми дадоха отпуска по майчинство, за втората, директора ме уволни три месеца преди края на отпуската. През учебната 2009/2010г. в Царибродската гимназия открихме първите паралелки на български език, така както е гарантирано с Конституцията и закона. Закона дава право да се образоваме на български, но няма нищо друго: учебници, свидетелства, дипломи, дневници, семинари, тестове на български за приемните изпити. Всеки преподавател за 5 години трябва да изслуша 100 часа усъвършенстване по акредитраните програми на „Завода за унапре|)ен>е образован>а и васпитан>а". Сърбия не организира такива семинари за усъвършенстване на български език. От 2005 г. с българските просветни институции започнахме да организираме групи за усъвършенстване на преподаватели студенти и др. в България по български език. Нямаме и учебници на български и аз, като лицен-зиран преводач, преведох безплатно учебните програми на български.
В Царибродската гимназия до 2003 г. работеха две подведомствени паралелки -
туристическа и търговска от Ниш и Пирот. Новият закон премахна подведомствените паралелки на другите училища, което наложи да се промени статуса на гимназията защото броя на учениците бе намалял и нямаше условия само за гимназия.
Съпротивата бе жестока: кметството и медиите водеха "борба за защита на
гимназията". Общинската комисия за образование, култура и спорт искаше - Гимназия с подведомствени паралелки. Училищното настоятелство взе решение - Смесено училище. Имаше редица аргументи за това: щяхме да имаме повече
паралелки, по-голям избор на профили, повече часове за преподавателите,
по-малко разходи за семейните бюджети, царибродските ученици щяха да живеят в семейна среда, да изучават български език, по-малко социални рискове за учениците, които инак биха пътували в Ниш и Пирот, по-голяма възможност на избор - два профила, шанс за учениците които нямат възможност да следват, да придобият професия.
Под натиска на общинската власт, училищното настоятелство анулира първото си решение за Смесено училище и взе второ решение: Гимазия с одведомствени паралелки. Тази намеса доведе до редица неприятности и блокади в работата на училището. Кмета на Цариброд, В. Величков и председателя на Националния съвет д-р Йосифов, стигнаха и до Министъра на просветата. Те политизираха с налагащата се промяна на статуса и ме обвиняваха, че искам да „закрия" гимназията и да открия някакво си там смесено училище. Медиите услужливо им пригласяха. Искаха ми уволнението. Ония които десетилетия преди мен бяха унищожавали социалната и демографска база на училищата, сега бяха тръгнали да „спасяват" гимназията от мен, преподавателка по български език! А ние денонощно търсехме начини да привлечем достатъчно ученици да я запазим.
Поради невъзможност да се извърши план за приема за следващата година, наложи се, Училищното настоятелство да вземе трето "Решение
за анулиране на решението за анулиране на решението за промяна на статута на
училището"?! Всъщност да върне първото решение в сила, защото децата са записани според обявените в конкурса специалности и статут на училище, в който планирането е извършено според първото законно решение, докато според второто решение се оказа, че учениците от 9 клас са записани в несъствствуващи паралелки. Успяхме да запазим всичките профили, така че в момента имаме 305 ученици, от които към 100 са от Пирот в туристическия профил и подсигурихме повече часове за преподавателите. Сега имаме 13 паралелки, от които 6 са туристически, а 7 са гимназиални. Ако училището бе останало със статус гимназия, както настояваха кметът и сътрудниците му, щяхме да имаме към 180 ученици при условие да сме записали по 30 ученика в клас, каквато е нормата за една паралелка.
Преборихме се и за името на гимназията „Св. Св. Кирил и Методий". Работехме в условия на практическа блокада. Общинският съвет 2007 г. не потвърди новото училищно настоятелство и се наложи 8 месеца да работим без настоятелство. Те искаха такова настоятелство, което изцяло да ме контролира и в удобен момент да ме смени. Многобройните ни сигнали до просветната инспекция останаха без отзив. Управляващите твърдеха, че училището било загубило своя малцинствен статут. Това не беше вярно, но сред гражданите беше проникнало уверението, че искаме да им отнемем - "малцинственото училище"!?
Националният съвет на българското малцинство, през 2007 г. взе решение да си подам оставка, защото съм унищожавала българския език в гимназията!? Бяха забравили че българския език ми е професия. Изпратиха решението си до всички инстанции, включително и до премиера В. Ко-щуница. Настоятелството отхвърли тези клевети. Вестник „Братство" водеше кампания срещу мен. Михаил Иванов, член на Националния съвет на българите, ме нарече „криминално проявена, фалшификатор и част от режима на Милошевич със всичките му злодеяния". А именно той, по времето на Милошевич беше директор на най-голямата фабрика в Цариброд и кандидат за депутат на левицата, а аз бях безработна!? Заведох дело за клевета и обида, което се протака още от 2007 година.
Съпругата на кмета стана общински просветен инспектор и започна да прави дълги и ненужни инспекции. Обвини ме, че незаконно съм назначила учител. А той имаше изрядни документи и удостоверение за издържани изпити за нострификация. Част от другите му документи изведнъж мистериозно изчезнаха!
От стресове и притеснения два пъти бях хоспитализирана в спешно отделение. За нарушеното ми здравословно състояние допринесоха и 12 съдебни дела, в които 4 колеги съдят за 100% норма. Нямаше да ме учуди ако по време на болничните ме бяха уволнили, както по времето на отпуската по майчинство?!
През 2009 г. постъпиха оплаквания от учителя по сръбски Марин Савов. Съгласно закона, временно го отстраних от работа. Той подаде тъжба, а на следващия ден - и заявление за пенсиониране. Беше пенсиониран по негово лично искане, но пак подал жалба и искал да се върне на работа. Предполагам, че, той просто е бил уловка. Ако не заведа дело за насилие срещу него, ще отговарям, ако заведа, нищо не мога да му сторя защото е под чадъра на управляващите. Непрекъснатите инспекции се опитваха да намерят какви ли не формални нарушения. След няколкогодишни опити на кмета да ме отстрани от директорския пост, мръсната работа бе отстъпена на преподаватели, които пишат тъжби, оплаквания, викат инспекции, съпругата на кмета-инспекторка идва, следва републиканска инспекторка, която пък изпраща други инспектори.
Можете ли да си представите, че всичко това се прави заради това, че реших да приложа словото и духът на Конституцията и законите за образование на майчин език?
„Професионалните борци" за правата на българското малцинство не смогнаха
сили да ни честитят за откриването на българските паралелки, а някои от тях
провъзгласиха училището за институция, в която се преподава на „безобразен"
български език. За тях имам отговор, за нас това е майчин език, а за тях може
да е и „безобразен"!?
Без отговор остана и номинацията за общинска награда предложена от училищното настоятелството за приноса ми във възстановяване на образованието на български език.
Кмета на Цариброд винаги предлагаше само паралелки на сръбски език. Има го записано в протоколите на проведените заседания на учителския съвет, на които сме канили представители на кметството и Националния съвет на българите. Той никога не е прие покана да присъства, нито на 24 май /Патронният ни празник/, нито когато откривахме българските паралелки на 1 септември 2009 г. Нямаше нито един представител от кметството на тази, за нас историческа дата, на която присъстваха Посланикът на Р България, доц. Пламен Павлов от Великотърновски университет, който изнесе беседа за делото на св.св. Кирил и Методий и на Седмочислениците по повод откриването на изложбата "България, държавата на духа", представители на Фондация Българска памет и Председателят на Националния съвет. Държавните институции на Сърбия не реагираха и толерираха натиска срещу мен и училището. Имам основания да се съмнявам, че зад всичко това стои държавата Сърбия. Учебната 2010/2011 година започнахме с още две нови паралелки на български език. Министерството на просветата не ми даде специално разрешение за тия паралелки.
Почувствах, че кръга се стеснява. В края на септември 2010 г. се появи
писмо-донос на секретарката ми Лидия Антов, която на три страници истеризираше и сипеше клевети за моя сметка и особено наблягаше върху това, че съм следвала в България, че протежирам преподаватели, които са завършили в България, че подържам връзки с българското просветно министерство и българското „министерство за диаспората", че довеждам в училището влиятелни български личности, на които се оплаквам от общинското ръководство, което искало да ме „свали", а за учениците и техните класни ръководители от българските паралелки осигурявам безплатен престой във Варна, уж за да се запознаят с българската история и култура, че съм главен организатор на кандидати за следване в България и пр. Това писмо е изпратено на Министерството на просветата, Училищното управление в Ниш и други адреси. Отговора не закъсня.
В края на ноември 2010г. по донос на съвета на самостоятелния синдикат в Гимназията, бе направен извънреден надзорен контрол на гимназията от страна на Републиканския просветен инспектор, Драгана Кръстич. В протокола , освен някои тенденциозно подчертани „нарушения" особено се настояваше, че за българските паралелки нямам съгласие от просветния Министър, че образователните семинари за учениците от българските паралелки и класните им ръководители, които ги придружават били екскурзии и били „незаконни" като се сочеше, че те могат да се провеждат „само в държавните граници". Беше ми наложено в срок от 15 дни да съгласувам текста за планираните екскурзии с Правилника за екскурзии, въпреки, че става дума за проект - едукативен семинар. Това означава да престана да организирам участие в такива семинари и проекти в България, а учениците и преподавателите от Цариброд да се изолират от връстниците и колегите им в България, от усъвършенстването на българския език, от контактите със сънародниците ни в България и другите български общности в чужбина. И особено и най-много от допира с реформираното, според европейските критерии, българско образование. Писмено ми се налагаше да прочета протокола пред Училищния съвет и Училищното настоятелство. За мен няма никакво съмнение, че целия този натиск срещу мен се прави с цел да ме накарат да се откажа от oбразованието на български език, да се сплашат и деморализират преподавателите, да се застрашат родителите и учениците, които желаят да учат
на български. Аз самата не знам колко ще издържа на този натиск. Ако ми се случи нещо, това ще бъде поради непоносимия натиск, който идва от Сърбия и
мълчанието, което идва от България и Европейската общност.
Tova piše istata onaja koja preteše na Blgariju s*s stisnutu pesnicu jer dozvoljava na "avioni koji ni bombarduju da politaju iz Blgariju". E Caribrode, Caribrode!
Naričto je dobra snimka iz mladjih dana, "kad sam bila mlada i lepa".
radejna- član
- Broj poruka : 145
Points : 184
Datum upisa : 04.03.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
Pa pokusava da se uglavi negde do Zdenku, jer od oveja nase sluzbe nema vise pare kriza,a samo da pitam licenzirani prevodilac ne gresi li ka rec tuzba prevodi s t´zba, ja mislim da u bg jezik nema tekvaja rec...
bubbby- Respektabilan član
- Broj poruka : 436
Points : 500
Datum upisa : 08.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
Hehehe neboj se Sneky
ŠiŠa- Respektabilan član
- Broj poruka : 419
Points : 478
Datum upisa : 08.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
Kažu da svaki narod zaslužuje vlast kakvu ima. Medjutim, mislim da Caribrod stvarno ne zaslužuje za direktora Gimnazije ženu koja je višedecenijski saradnik Službe, a povrh toga nema nikakve stručne kvalifikacije. Njeno poznavanje "maternjeg jezika", kao i srpskog uostalom je najblaže rečeno tužno. Maltretiranje profesora u Gimnaziji je svakodnevno, primaju se ljudi totalno nepismeni i nepodobni za profesore (primer Arsa Todorov, bivši direktor Svobode). Krajnji cilj ove žene je ono što Služba želi, zatvaranje srednjoškolskog obrazovanja u Caribrodu.
Уважаема госпожо Симеонова.
Няма нужда Вие да се намеквате като защитник на малцинствените права.
Ние се чувстваме като българи, искаме да си ползваме правата, но не се нуждаеме от професионални посредници. По добре опитайте да си подобрите българския език за да не пишете вече „Тъжби“.
Уважаема госпожо Симеонова.
Няма нужда Вие да се намеквате като защитник на малцинствените права.
Ние се чувстваме като българи, искаме да си ползваме правата, но не се нуждаеме от професионални посредници. По добре опитайте да си подобрите българския език за да не пишете вече „Тъжби“.
diskutant- Moderator
- Broj poruka : 462
Points : 570
Datum upisa : 09.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
Proceto celijat tekst i se najadosa. Abe taja zena koka neje s's svutu pamet. Narocno me najadosa krajat "бразователните семинари за учениците от българските паралелки и класните им ръководители". Decata koja su isla rasprajaju deka tova su pijance po celu noc i zurce. Od obrazovatelni seminar nema ni prvata bukva. Pijanka i gosljetija deka kolo vode direktorkata i "smerna" verouciteljica Suzana. Vidim dji decata sve su posle edukovana i obrazovana ta nema deka. Jed'n iz b'lgarskutu paralelku rece deka se je upisal tam zatova sto tam ni se uci, niti ima knjidje, niti daksaljete znaju ezikat nego si mlate na sopsci, a svak mesec ekskurzije s plateno jedenje i pijenje. I ka pocne da premira kiko dju jure sto uvodi b'lgarsce paralelce - napravo mi se prijedu ...
skeleton- Moderator
- Broj poruka : 483
Points : 573
Datum upisa : 17.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
A be saves se najtesko pere....a moze da pisujemo kvo sakamo!
Pametnik- član
- Broj poruka : 95
Points : 115
Datum upisa : 08.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
Pametniče kaži na direktorkutu deka sam savladal padežite (ono neje teka ama ti dju izlži) , i ako trebe ja če njoj pomagam da pisuje „Тъжбe“. Slobodane ti gajbu Beks da kupiš da ispijemo po nekoje šiše i da si Snežana otvori dušutu... „Тъжбaта “ če bude po emotivna.
ŠiŠa- Respektabilan član
- Broj poruka : 419
Points : 478
Datum upisa : 08.02.2011
Re: Teror i mobing u Gimnaziji
More ce pisujemo Тъжбe“ i Тъжбe“ samo da spasimo grad i Slobodana od belju!
Pametnik- član
- Broj poruka : 95
Points : 115
Datum upisa : 08.02.2011
Strana 3 od 3 • 1, 2, 3
Strana 3 od 3
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
17th Mart 2022, 9:32 pm od valli
» Сръбски учебници са пълни с пропаганда
8th Mart 2021, 9:18 am od Iskrica
» Български език в Босна 1609г СИМЕОН ЛЕХАЦИ
26th Januar 2021, 12:25 am od lubitel
» Северозападен романь
12th Juli 2019, 5:43 pm od valli
» Двама просветители и учители създават „Върви, народе възродени”
2nd Juni 2019, 8:50 am od Iskrica
» Eeeeeee
14th Maj 2019, 9:59 am od lukavica
» Вучич: Задминахме България, ще изпреварим всички на Балканите. А дано ама надали
23rd Juli 2018, 1:53 pm od valli
» Kvalitet obrazovanja
19th Juli 2018, 7:08 pm od lukavica
» Čistoća prirode
21st Juni 2018, 11:52 am od lukavica