Zadnje teme
» Zašto smo dozvolili SNS-u da nas ...
Juče u 11:01 am od MarinF

» Kvalitet obrazovanja
27th Juni 2017, 10:19 pm od perakontras

» Direktor u Komunalac
18th Juni 2017, 3:33 pm od komunalac

» Čistenje na staroto groblje u Željušu
6th Maj 2017, 9:22 pm od Ancika

» SAJT OPŠTINE DIMITROVGRAD
27th April 2017, 8:53 am od Ilijev

» Šta radi Nacionalni savet Bugara u Srbiji
15th April 2017, 4:31 pm od lukavica

» PROTESTI SIROM SRBIJE
13th April 2017, 3:53 pm od valli

» IZBOR ZA NAJSMESNIJI VIDEO TV CARIBROD
6th April 2017, 9:31 pm od abrakadabra

» GODIŠNJICA
24th Mart 2017, 1:31 pm od Ilijev


Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Strana 1 od 2 1, 2  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 1st Decembar 2015, 10:18 pm

Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!
|
01.12.2015

Кулата в Ниш

През 1809 г. Българите вдигат въстание срещу отоманския душманин. Българите губят, а пашата в пристъп на бяс строи кула от главите им. 200 години след събитията, въстанието в Ниш е сръбско, черепите също, негодува срещу една неправда историкът Иво Антонов.

Сърбите асимилират и заграбват историята ни. Гърците и румънците също. Руснаците-писмеността и вярата ни, гърците народа и църквата ни. Всеки се кичи с нашето, като свое. На нас внушават, че сме малки и жалки. Ние преповтаряме като папагали колко сме малки и жалки и се възхищаваме на Путин, Обама, Меркел,реди тъжната ни орисия експертът от военното министерство. 

Ревем на гроба на стотина франзузи, а не знаем гроба на хиляди българи, победили десетки хиляди французи. Толерантни към "бежанците", грижовни към дивите орли и лешоядите, обърнали гръб на Българите. Клета майка България!!!!, завършва той коментара си във фейсбук.

Ето я и историята на въстанието.

През май 1809 г. недалеч от град Ниш, разбунтувалите се против османската власт местни въстаници са жестоко избити. По заповед на османския военачалник Хуршит паша убитите бунтовници са обезглавени, а черепите им са вградени в стените на кулата.

Онова, което премълчават сръбските „историци“ е, че мемориалът е български, а не сръбски.Ниш и околията му до края на XIX век са чисто български и си има даже екзрхийски митрополит от 1870г.

Българският етнически облик на района на Ниш е доказан от няколко етнографски карти и пътеписи, като например този на френския пратеник Жером-Адолф Бланки, който в записките си нарича Ниш „Столицата на България“. Френският геолог Ами Буе (1794-1881) също пише в свойте научни трудове, че българите в Поморавието са най-бунтовното население в цялата Османска империя.

Но най-голямото доказателство е това, което се е писало в сръбските вестници, които съобщават за сраженията в Нишко със заглавия от рода на: “Устанак у Бугарской“ (“Въстанието в България“). Това доказва, че през 1809 г. надигналите се въстанници в Чегар планина са били повечето с български произход и самосъзнание.

Днес сърбите наричат въстанието тяхно, но освен техните шовенистични “научни“ трудове има и неоспорими исторически истини, които разобличават сръбските лъжи.
[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od perica taj 2nd Decembar 2015, 4:40 pm

Gluposti.
avatar
perica
taze član
taze član

Broj poruka : 17
Points : 21
Datum upisa : 19.01.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 3rd Decembar 2015, 9:24 am

Много изчерпателно.
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od nikad preletac taj 3rd Decembar 2015, 6:02 pm

Nekada se jednom rečju kaže mnogo više nego sa hiljadu.
avatar
nikad preletac
taze član
taze član

Broj poruka : 44
Points : 44
Datum upisa : 22.10.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 5th Decembar 2015, 10:30 am

Няма изследовател, който да е писал до 1878 година, че това население е различно от българското.
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od abrakadabra taj 5th Decembar 2015, 7:06 pm

Истина:


Ћеле-кула је споменик из Првог српског устанка који је у знак одмазде тадашња Турска власт у Србији изградила од лобања, погинулих српских ратника, предвођених Стеваном Синђелићем, у бици на Чегру. Налази се на 4 km од центра Ниша, на путу ка Нишкој Бањи. Сврстана је у споменике културе од изузетног значаја за Републику Србију и данас представља музејски објекат.
 
Процењује се да је у бици на Чегру, која се одиграла 31. маја 1809, погинуло око 6.000 турских ратника. Укупни губици на страни Срба се процењују на око 4000 људи. Како би оправдао толики губитак својих трупа и опијен победом, нишки Хуршид-паша наређује да се коже са глава погинулих Срба одеру, напуне сламом и памуком и затим пошаљу у Цариград, како би показао на који начин се треба поступати са побуњеном рајом. За сваку донету главу, Хуршид-паша је поклањао по 25 гроша. Како би једном за свагда заплашио Србе, Хуршид-паша наређује да се на источној страни Ниша у знак опомене сазида кула од камена и да се у њене зидове узидају преостале лобање погинулих војника, „тако да средина куле буде једноставна, од камена и креча а главе српских војника да се окрену у поље и узиђају споља“.
 
Турских извора о Ћеле-кули готово и да нема, тако да се подаци о њеном изгледу, начину градње и броју лобања заснивају на белешкама путописаца који су у 19. веку пролазили кроз Ниш. Најранији опис дао је београдски лицеј Исидор Стојановић, а нешто детаљнији опис о ондашњем стању Ћеле-куле дао је Живан Живановић 1882. године: „Ја сам брижљиво бројао, и на остатку од куле само било је са северне стране 123 главе, а западне стране 103, са источне 105 и с јужне 180 – свега 511 глава. Благородна душа мештана није могла да гледа ову страшну слику недела, те су кришом многе главе поскидане и с пијететом положене у гробља.“
 
У Европи се за Ћеле-кулу по први пут чуло из списа француског песника Алфонса де Ламартина. У свом проласку кроз Ниш, затечен ужасним призором, Ламартин бележи следеће: „...био сам измакао на коњу, за једно пола часа, испред каравана. Сунце је жегло; отприлике на једну миљу од вароши, ја угледах једну широку белу кулу где се уздиже усред равнице, блистајући се као парошки мрамор. Стаза ме је к њој водила; ја јој приђох ближе, и давши једном турском детету које је ишло са мном мога коња да га придржи, седох у хлад од куле да мало отпочнем. Тек што сам сео, кад, подигавши очи на споменик у чијем сам хладу био, видех да су његови зидови, за које ми се учинило да су саграђени од мрамора или од белог камена, начињени од људских лобања правилно поређаних. Та лобање и та човечја лица, огољена и побелела од кише и сунца, облепљена с мало малтера, образовала су потпун славолук који ме је заклањао од сунца; може их имати петнаест до двадесет хиљада; на неким је још била заостала коса и лепршала се на ветру као лишај или маховина; јак и свеж поветарац дувао је с планине, и продирући у многобројне шупљине глава, лица и лобања, изазивао је у њима тужно и жалосно звиждање. Никог није било ту да ми објасни тај дивљачки споменик; дете које је држало за узду два коња, играло се ситним отпацима лобања, што су се распале у прах испод куле; ја сам био тако посустао од умора, врућине и дремежа, да сам заспао наслонивши главу на тај зид од одсечених глава. Кад сам се пробудио, ја видех око себе караван и више турских коњаника који су дошли из Ниша да ме дочекају у варош; они ми рекоше да су то главе оних петнаест хиљада Срба које је паша поубијао у последњем српском устанку. Ова равница била је поприште смрти тих храбрих српских устаника, а овај споменик њихова гробница. Ја поздравих оком и срцем остатке тих јуначких људи, чије су одсечене главе постале камен темељац независности њихове отаџбине. Србија у коју ћемо да ступимо, сада је слободна, и песма слободе и славе одјекивала је у кули Срба који су умрли за своју земљу. Ускоро ће и сам Ниш бити њихов. Нека сачувају овај споменик! Он ће научити њихову децу шта вреди независност једног народа, показујући им по какву су их цену њихови очеви откупили." Ламартин, јула 1833. Лемартинов опис даје веома аутентичну слику, изузевши податак у вези са бројем лобања, који је због стравичног призора и песничког полета, навео Ламартина да тај податак преувелича.
 
Научник и путописац Феликс Каниц у свом делу „Србија“ описује Ћеле-кулу: ...„да би раја трајно имала пред очима узалудност својих надања која је везивала Србију, паша је у свим местима око Ниша расписао посебан порез чији је износ употребио да југоисточно од Ниша, на цариградском путу, подигне онај злогласни и језиви победнички споменик Ћеле-кулу, у коју је уградио лобање Синђелићевих Срба који су смрт претпоставили ропству... Када сам је при месечини једне тихе ноћи у јуну 1860, са Ромулом Лендинијем по први пут посетио, у зидовима се и после педесетогодишњег распадања и опадања још видело шеснаест редова са по шеснаест рупа за главе, дакле 1024 рупе. Саме лобање су скоро потпуно нестале. Њих је у тамним ноћима српско становништво из околних села једну по једну вадило и сахрањивало у посвећену земљу. Попевши се прво на докторова рамена, успузао сам се до највишег реда и из њега извукао можда последње реликвије за успомену на херојску жртву храбрих српских бораца... Ћеле-кулу сам поново видео 1864. године и 1870. године. Основне контуре су се само незнатно измениле - неки хуманији гувернери били су вољни да је збришу са лица земље, али из страха од нишке муслиманске свештине одустали су од исказивања такве пажње према хришћанском становништву. Мехмед-паша је 1860, тако рећи ради оправдања што није успео да уклони овај варварски споменик, подигао поред њега једну чесму, чија бистра изворска вода треба да пружи освежење и Турцима и хришћанима. Године 1864. је поред Куле подигнут један мали конак, у којем су прихватани високи турски функционери пред њихов улазак у Ниш...“


Паметноме доста...

abrakadabra
taze član
taze član

Broj poruka : 46
Points : 46
Datum upisa : 09.03.2014

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 6th Decembar 2015, 12:39 pm

 
 
 Най-после, третята, или западната част на географическа България, като начнем от реката Кара Лом на запад и се приближим към видинският санджак, а особено към югозапад захваща да прилича много или малко на България. В това пространство се намират градовете Търново, Габрово, Враца, Ловеч, Плевен, и др., дето главното население се състои повечето от българи. Така също по тие места се срещат много села, в  които няма нито един турчин. А в южната част на Видинският пашалък покрай Балканът и вътре в него народонаселението е чисто българско, което се съединява с българите от Нишко, от Софишко и с българите, които са по-нататък, на юг от Балканът. В тая южна част на Видинският пашалък турци, като речи, никак не живеят; тие се срещат само по главният път из Видин за Ниш и за София. По тоя път са направени кули, в които се намират по няколко души въоръжени заптии и стоят в тях като в постоянна обсада, от която се избавят за няколко часове, само тогава, когато преминуват турските потери. Тука съществува постоянна война на българските хайдуци с турците и навремени техните чети биват доста значителни, а навремени и съвсем се изгубват, за да могат изведнаж да направят някакво изненадано нападение връх тайфата на някой бей или връх чиновниците, които събират данъкът. 
  
„ВОСТОЧНИЯТ ВОПРОС И БЪЛГАРИЯ” ОТ ГЕНЕРАЛ ЛИПРАНДИ 
(откъс от превода на Христо Ботев)
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od abrakadabra taj 6th Decembar 2015, 3:54 pm

от Уикипедия, свободната енциклопедия


Иван Петрович Липранди (Липранд) е руски генерал-майор и историк. Виден деятел на руските тайни служби, обособени впоследствие в Царска тайна полиция. По време на Руско-турската война от 1828-1829 година Иван Липранди в март 1829 организира и командва Българския доброволчески корпус.

Непристрастен историк с мисия (задача)...

abrakadabra
taze član
taze član

Broj poruka : 46
Points : 46
Datum upisa : 09.03.2014

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 6th Decembar 2015, 4:01 pm

А художник-етнографа Каниц мислиш ли, че не е? Личен съветник на Франц Йосиф. Ако мислиш, че тези изследователи етнографи, художници, събирачи на песни и предания са едни туристи тръгнали за кеф да опознават света дълбоко се лъжеш.
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od abrakadabra taj 6th Decembar 2015, 4:34 pm

Аз ти просто показах че има и други източници, не само тези които са в "твоя полза".

abrakadabra
taze član
taze član

Broj poruka : 46
Points : 46
Datum upisa : 09.03.2014

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 6th Decembar 2015, 4:54 pm

Да източници има много и за всеки интерес има и източник. Но все пак трябва да се придържаме по-близо до истината.
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od nikad preletac taj 6th Decembar 2015, 8:19 pm

Izvora ima mnogo, ali istina je samo jedna. Ali do istine se ne može nikada doći biranjem argumenata sa aspekta cilja koji se želi postići i apstrahujući sve ostale koji upućuju na drugačiji zaključak. 
avatar
nikad preletac
taze član
taze član

Broj poruka : 44
Points : 44
Datum upisa : 22.10.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od abrakadabra taj 6th Decembar 2015, 9:42 pm

Истината е следната: в Димитровград мнозинство на населението е българско. И толкова. Пирот може би има до 10%, Бела Паланка до 5%, Ниш до 3% Българи.

abrakadabra
taze član
taze član

Broj poruka : 46
Points : 46
Datum upisa : 09.03.2014

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 8th Decembar 2015, 5:09 pm

Не говориме за сега, а за 1860-80 година.
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od perica taj 8th Decembar 2015, 8:15 pm

Opet greška, u Beloj Palanci ima 0.06% Bugara, u Nišu 0.35% Bugara, a u Pirotu 0.94% Bugara!
avatar
perica
taze član
taze član

Broj poruka : 17
Points : 21
Datum upisa : 19.01.2015

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od popaj taj 8th Decembar 2015, 10:12 pm

perica ::Opet greška, u Beloj Palanci ima 0.06% Bugara, u Nišu 0.35% Bugara, a u Pirotu 0.94% Bugara!
avatar
popaj
član
član

Broj poruka : 183
Points : 221
Datum upisa : 09.02.2011
Godina : 54
Lokacija : Caribrod

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od Ancika taj 31st Decembar 2015, 1:14 am

1809. godine ne mozemo da govorimo ni o Srbiji ni o Bugarskoj kao o drzavama. Nishki, Vranjski, Pirotski i Toplichki okrug su doshli u sastav Srbije tek 1878. godine. To su mesta gde se neminovno meshala i srpska i bugarska i turska tradicija. Sa aspekta drzavnosti ne mozemo da kazemo da je Nish tada bio ni srpski ni bugarski grad. Bio je deo osmanlijske imperije. Svest o naciji i nacionalnoj pripadnosti je u to vreme josh uvek bila na veoma niskom nivou. To shto je Stevan Sindjelic saradjivao sa Karadjordjem moze da znachi da se boj na Chegru odvio u sklopu prvog srpskog ustanka, t.j. da je to srpski boj, ali je, po meni, logichnije da se on tretira kao lokalni izraz nezadovoljstva i lokalni bunt protiv osmanllijske vlasti, kakvih je u to vreme bilo sve vishe. Neosporno je da su mnogi kroz istoriju, ukljucujuci i Kanica i Jirecheka i mnoge druge, dolazili u nashe krajeve sa odredjenim zadatkom te stoga ne mozemo njihove beleshke da uzmemo zdravo za gotovo. Granichna podruchja su uvek problematichna po pitanju nacionalne pripadnosti. Ako tu umeshamo tradiciju i krv, problem postaje josh slozeniji. Ne bih se ja slozila da je taj ustanak bio ni chisto srpski, iako je bio okrenut srpskoj ideji,ni chisto bugarski,iako je stanovnishtvo poshtovalo bugarsku tradiciju. U celu tu borbu protiv turaka bili su umeshani svakojaki interesi,kao i u svakoj politichkoj borbi.

Ancika
član
član

Broj poruka : 113
Points : 147
Datum upisa : 11.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 31st Decembar 2015, 11:36 am

Ancika с повечето от казаното съм съгласен. Но за това, че 1800 година не е имало чувство за принадлежност към определена народност на населението не съм съгласен. Верно, че не е било ярко изразено, но това е било свързано може би с изгубените надежди за освобождение и опасност да афишираш народността си в османската империя. Както е опасно да си кюрд днес в Турция. А относно държавността, кюрдите никога не са имали държава и не са се загубили като народ, както българите и сърбите в османската империя.
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od Ancika taj 31st Decembar 2015, 2:32 pm

Аз не съм казала, че не е имало чувство за принадлежност. Просто е било на доста по-ниско ниво. Да не говорим за това, че в краищата, в които се граничат два сродни етноса, не можем да говорим за чисто сръбско и чисто бълагрско въстание. Самото име на стефан Синджелич ни казва доста- че са били обърнати повече към сръбските вождове. Въпрос е дали заради финансова, военна подкрепа, или заради чувство към принадлежност. Тази тема е доста политически използвана и от двете страни и вече почти са закрити следи от реалното усещане за принадлежност на хората, живеещи по това време и участващи във въстанията.

Ancika
član
član

Broj poruka : 113
Points : 147
Datum upisa : 11.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 31st Decembar 2015, 3:58 pm

Тази кула е от 1841 год и е зидана от главите на изкланото българско население по време на нишкото въстание. Но нали думата българин е табу затова са съчинили историята за сръбските въстания. Иначе, кулата е описана от Бланки, който е анкетьор пратен от Франция да разледва турските изтъпления-недвусмислено отбелязва, че кулата е паметник на турското варварство към българите…
Стефан Сингелич е българин по произход от ресавското село Войска.
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od Ancika taj 31st Decembar 2015, 4:23 pm

Ние говорим за Чегър от 1809 година и з кула създадена 32 години по-късно. По това време нито е имало днк анализи нито нищо подобно за да се разбере чии точно са били черепите. И ние тука,почти 200 години по-късно, дискутираме дали са били сръбски или български! Извинявай, ама това ми се струва малоумно и шовинистко. Фамилото име на Стеван СинджелИЧ говори достатъчно към коя страна той е бил повече обърнат. Няма никакъв шанс в това въстание да са участвали само хора с българско самочувствие. Още нещо: идеята за нацията у нас се развива по-късно и тогава има жестока пропаганда от двете страни,която,по този или по онзи начин,продължава и днес, а проявява се и в тази тема на форума. Говоря всичко това като някой, който е завършил история в Софийския Университет. Това относно думата българин като табу тема. Повтарям. Всички  изледователи (историци,анкетьори,съветници...),пратени от Запада,или от където и да е, са идвали тука с определени политически цели и ние не можем да вземем техните бележки като напълно обективни.

Ancika
član
član

Broj poruka : 113
Points : 147
Datum upisa : 11.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 31st Decembar 2015, 6:36 pm

Т.е. не трябва да търсим истината, а да оставим нещата такива, каквито са в момента. Да приемем, че днешните граници между Сърбия и България съвпадат с границите на териториите населявани от българи и сърби в османската империя. Neutral
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od Ancika taj 31st Decembar 2015, 7:06 pm

На моя колежка от Плевен прадядо й е сърбин. За какви граници тогава говорим? Държавни граници не е имало, а етническа граница не може да се определи с линия. Българското царство е било голямо и сръбското кралство/царство е било голямо. Трябва ли сега сърбите да кажат, че цялата територия до Гърция е била сръбска и че там са живяли само сърби? Глупости.

Ancika
član
član

Broj poruka : 113
Points : 147
Datum upisa : 11.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od valli taj 31st Decembar 2015, 7:26 pm

Аз мислех, че говорим за етническите граници между българи и сърби в османската империя, а не за държавни, защото 500 години не е имало българска и сръбска държава. И все пак християните в османската империя не са били една аморфна маса без народносно съзнание. След като е имало гърци, арменци, власи, албанци е имало и българи, сърби. А може би искаш да кажеш, че сме славяни или южни славяни или направо югославяни.
avatar
valli
stariji član
stariji član

Broj poruka : 273
Points : 335
Datum upisa : 20.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od Ancika taj 1st Januar 2016, 6:32 am

Разбира се, че говорим за етнически граници. Но вие явно несте наясно с това, че етическа граница не е линия. На етническите граници винаги е имало смесване на два или повече етноси. Затова не можем да говорим за чисто сръбско или чисто българско въстание, а просто за едно голямо локално въстание.

Ancika
član
član

Broj poruka : 113
Points : 147
Datum upisa : 11.02.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Кулата от черепи в Ниш е българска, а не сръбска!?

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Strana 1 od 2 1, 2  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu